معلمی دیگر شغل انبیاء نیست

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ

از سال های دور یاد دارم شخصی که قرار بود درس دین به آینده سازان این مرز و بوم دهد مدام به روحانیت توهین می کرد و هر بار که لفظ آخوند را بر زبان می آورد گویی عقده های سرگشته ای گلویش را می فشرد و با چنان حالتی به تمسخر آنان می نشست که انگار خود به عنوان انسان کاملی از آسمان فرود آمده و جز او هیچ کسی هیچ نمی فهمد.
به سبب شغل پدر تا حدود زیادی با اوضاع و احوال نهاد آموزشی کشور و اتفاقاتی که در آن می گذرد آشنا هستم و متاسفانه بسیار نکات منفی در این نهاد دیده ام از معلم معتاد به مواد مخدر تا رشوه بگیر و بی سواد و... اما تا به حال به معلم جنایت کار برخورد نکرده بودم. (البته در این نهاد اشخاص بسیار محترم و انسان های با فضیلت زیادی هم هستند که خطاب و منظور این متن نیستند)
تصور اینکه فردی که باید تجلی برترین فضایل اخلاقی باشد، پست ترین اعمال و رذایل را انجام دهد دل هر انسانی را به درد می آورد و اگر مسئولان امر، که کوتاهی آن ها موجب رسیدن چنین شخصی به جایگاه معلمی و هدایت اطفال معصوم و پاک مردم شده، صد بار بمیرند از این درد کم است.

آری، معلمی دیگر شغل انبیاء نیست! بواسطه ی بی تدبیری اربابان ادعا و غرق در سیاست های کثیف، امروز آموزش و پرورش به جولانگاه افراد فاسد و بیماران جنسی تبدیل شده است.
این واقعه که رهبر انقلاب از آن به عنوان جنایت اندوه بار یاد کردند و دستور محاکمه و مجازات سریع آن را دادند تلنگری دردناک و لکه ی ننگی بر دامن وزارت آموزش و پرورش است که نباید به سادگی از آن گذشت و لزوم پیگیری جدی و کارشناسی دارد و این مهم که نظام آموزشی کشور نیاز به تغییرات گسترده ای دارد را بیش از پیش آشکار می سازد.


سعادت سلیمانی
نظرات این مطلب (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.